חברת אליפיה מגדלת קנאביס ב-10 סנט לגרם

קנדה החלה לאשר גידול קנאביס בשדות (Outdoor) לפני כמה חודשים, ועלות הגידול הנמוכה עתידה לשנות את כללי המשחק בשוק הקנאביס החוקי. חברת 'אליפיה' הקנדית לגדל 10 טון של קנאביס בעלות תפוקה כוללת של 10 סנט לגרם - מה שאולי יהיה פתרון למאבק מול השוק השחור.

חברת הקנאביס הקנדית אליפיה (Aleafia Health) הודיעה כי הצליחה לגדל כ-10 טון קנאביס בגידול חוץ (Outdoor) בעלות תפוקה נמוכה במיוחד של כ-10 סנט (34 אגורות) לגרם – כולל כל ההוצאות.

לפי החברה, תכולת הקנבינואידים בגידולי החוץ שלה נמוכה רק במעט מזו של אותם זנים כאשר הם גדלים בגידול פנים, והם גם עברו בהצלחה את בדיקות הבקרה והאיכות, כולל עבור גורמים מיקרוביאליים ושאריות חומרי הדברה.

שדה קנאביס של חברת אליפיה
שדה הקנאביס הפתוח של חברת אליפיה בקנדה

בסך הכל גידול החוץ של החברה ב-2019 הסתכם בקציר של 10.3 טון קנאביס, שהם כמעט 250 ק”ג עבור כל דונם של שטח שנזרע – כאשר המשקל הזה מייצג אך ורק תפרחות קנאביס, ולא חלקי צמח אחרים. העלות של הגידול כולו, כולל משכורות לעובדים, ציוד, השקיה, אבטחה, ובניית מתקן הייבוש הסתכם כאמור בכ-0.10$ (34 אגורות) לגרם בלבד.

החברה תסיים בקרוב להכשיר שטח ענק נוסף של כ-340 דונם לגידולי חוץ שרכשה בספטמבר עבור 1.2 מיליון דולר, והוא צפוי להפיק כ-102 טון של קנאביס בשנת 2020.

שדה הגידול של חברת 'אליפיה' הקנדית - 10 טון בעלות של 10 סנט לגרם
שדה הגידול של חברת ‘אליפיה’ הקנדית – 10 טון בעלות ייצור של 10 סנט לגרם

קנדה החלה לאשר גידולי חוץ לפני כמה חודשים, ורבים מעריכים כי עלויות התפוקה הנמוכות שהם מאפשרים יגרמו לטלטלה בשוק. בשנה האחרונה הגישו כבר למעלה מ-200 חברות קנדיות בקשה רשמית למשרד הבריאות בקנדה לקבלת רישיון לגידול קנאביס בחוץ, ביניהן בולטות שתיים מהגדולות בעולם: חברת “קנופי” (Canopy) וחברת “אורורה” (Aurora), שקיבלו שתיהן אישור.

אליפיה קיבלה אישור ממשרד הבריאות הקנדי למתחם גידול החוץ הראשון שלה בחודש יוני 2019, בו היא סיימה לשתול תוך שבוע. המתחם השני קיבל אישור בחודש יולי והשתילה בו הסתיימה תוך שבועיים.

היבול כולו נקצר, יובש ויושן באתר הגידול עצמו, בתוך בניין הייבוש החדש של החברה שאושר גם הוא על ידי משרד הבריאות הקנדי. הבניין משתרע על שטח של כחצי דונם, ויש בו תקרה בגובה 6 מטרים ומערכת מתקדמת לבקרת אקלים ולחות כדי למקסם את קצב העיבוד.

שדה הקנאביס החדש של חברת אליפיה

בחודש שעבר (17.12) הודיעה גם חברת 48North הקנדית, המתמחה בגידול חוץ, כי הצליחה להפחית את עלויות ההפקה של יבול הסתיו האחרון שלה ל-25 סנט (87 אגורות) לגרם. הקנאביס שלה צפוי להימכר בחנויות בקנדה במחיר של 7$ לגרם, מה שיהפוך אותו לקנאביס הזול ביותר שנמכר במדינה עד כה.

המיסים הגבוהים שמוטלים על שוק הקנאביס החוקי בקנדה הופכים אותו ליקר, ובסקר שנערך בקנדה לפני חצי שנה 42% מהצרכנים השיבו כי הם עדיין רוכשים קנאביס בשוק השחור, ורק 28% ענו שהם רוכשים קנאביס אך ורק ממקור חוקי.

מנכ”לית 48North, אליסון גורדון, אמרה בראיון כי לדעתה הדרך היחידה של שוק הקנאביס החוקי בקנדה לנצח את השוק השחור, בו המחירים עדיין זולים משמעותית, היא באמצעות מעבר לגידולי חוץ זולים.

ואכן, מחירי ייצור אלו נמוכים משמעותית מהעלויות הנדרשות בגידול קנאביס במתקנים סגורים (Indoor) או בחממות. בישראל למשל מוערך כי עלות הגידול הנוכחית בחממות עומדת על כ-2 עד 3 שקלים לגרם, אם כי בקרוב יאושרו כנראה גידולי חוץ להפקת תרופות-קנאביס.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר